[linux] Linux certifikaty

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Pondělí Duben 24 16:19:54 CEST 2006

Daniel Ferenci wrote:

>ci dakto z konfery nevie o nejakej firme, ktora ma pobocku v Europe a
>vydava Linux certifikaty.
>Certifikatom myslim kus papiera, ktorym dotycna firma za tucne lowe
>potvrduje,
>ze dotycny je:
>certified Linux administrator, programmer, user, poloboh, hocico, ...

Ak ma byt UNIX/Linux aplikacia v priemysle tak nieco robi TÜV Rheinland
Group  a kedze robia certifikaciu ludi aj SW
http://www.grisoft.com/doc/1
tak by to mozno slo aj cez TUV Slovensko(mozno aj pre ine aplikacie)

 co je joint-venture medzi TUV Rheiland Group a Prva zvaracska,a s., a
tym padom by to mohlo byt aj na Slovesnku. Certifikat vydany TUV
Slovensko by bol platny v ramci EU, kedze TUV jednym z troch vybratych
certifikacnych organov EU, cize pokial oni robia certifikat(admina ci
cohokolvek) plati automaticky v celej EU a nie je viazany na konkretne
distro..

TUV robi napr. ako jediny(mimo nim poverenych oragnizacii) certifikat na
Europsky zvaracsky inzinier (EWE, co je oficialny akademicky titul EU).

Peto