[linux] FC 5 a yum

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Úterý Srpen 1 11:51:14 CEST 2006

On Tue, Aug 01, 2006 at 11:47:03AM +0200, Mike wrote:
> Problem je podla mna v tom, ze baliky jadra (kernel-*) sa neupgraduju
> ale instaluju sa paralelne vsetky verzie. Kernel rpm-ko potrebuje dat
> moduly do /lib/modules, ktore podla tvojho rozdelenia diskov je na /
> particii a napriklad v FC4 ma posledna 2.6.17-tka nejakych 50MB modulov.
>
> Na to tam miesto nemas, preto sa to rpm nenainstaluje. Skus uvolnit
> nejake miesto na /. Pripadne pozri ci nemas viac kernel- balickov
> nainstalovanych a odstran vsetky ktore nepouzivas. Potom nainstaluj novy
> kernel, vyskusaj ho, odinstaluj stary a vrat spat co si odsunul prec z /.

> [...]

Dobre napisane. :)

Uz len doplnil, ze zoznam nainstalovanych kernelov najlepsie zistis cez:
  rpm -qa kernel\*

Dalej ak by si mal predsalen iba jeden a nevies nijak inak uvolnit miesto na
/, tak mozes urobit taku fintu, ze zmazes stare moduly:
  rm -rf /lib/modules/....
Len potom pocitaj s tym, ze restart uz nemusi prejst uspesne. V tomto
pripade je vhodnejsie riesenie preinstalovanie systemu tak, aby si na /
mal viac miesta, popripade popresuvanie particii (ak sa v tom vyznas viac).

		SAL