[linux] rpmbuild

Matej Poncak matej.poncak na ichtys.sk
Úterý Srpen 1 15:57:54 CEST 2006

Ing. Jan ONDREJ wrote:

> Myslim, ze na to sluzi volba "--buildroot"
> rpm --buildroot /home/USER/rpm -ba file.spec
> Vytvor si v nom ale podobnu strukturu ako mas v /usr/src/redhat (alebo to
> rovno skopiruj, ak to mas prazdne).
>
> Pokial som spravne pochopil z navodu, tak -bl len overi nejake veci a
> nevytvara balik. Na jeho vytvorenie pouzi -ba alebo -bb.
>
> 			SAL

Tak uz som na to prisiel. Ale trvalo mi to.
Musim si vytvorit subor ~/.rpmmacros a do neho vlozit riadok

%_topdir <adresar1>

v adresar1 potom este treba vytvorit podadresare /RPMS/i386 (samozrejme
vsetko zavisi od systemu)
a pri vytvarani balika cez rpmbuild sa vysledny balik objavi v
<adresar1>/RPMS/i386

celkom jednoduche (teraz uz hej ;) , no mozno to ide aj jednoduchsie)

Ano vsimol som si aj ja --buildroot ale ten sluzi na to, aby som nemusel
balik vyrabat zo suborov priamo z korenoveho adresara ale pripravim si
subory na zbalenie do ineho adresara a ten potom oznacim tym parametrom

--buildroot

(priklad. ak chcem vytvorit balik ktory mi nainstaluje subor rpmchecker do /usr/bin , tak si ho (rpmchecker) skopirujem napr do /tmp/rpmpackage/usr/bin a --buildroot nastavim na /tmp/rpmpackage)

(neviem ci som to vysvelil zrozumitelne ale snad ano)

rpmbuild -bl

som zvolil preto lebo on len skontroluje ci subory existuju a vytvori z nich balik. Ine prepinace typu -bb a pod. nemam uplne preskumane ale viem ze robia aj nieco naviac napr. kompiluju /a to je momentalne nepotrebujem/

Kazdopadne dakujem za odpoved ;)