[linux] postfix - local a zaroven virtual domena

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Středa Srpen 2 16:00:13 CEST 2006

ahojte,
chcel by som vas poziadat o nasmerovanie ak mate s nizsie uvedenym
nejake skusenosti.

predpokladajme, ze postfix bezi na stroji server.domain.com a prijima
maily pre domenu domain.com (mydestination). zaroven su tu sprevadzkove
ine virtualne domeny pre postu (domain1.com, domain2.com,...).

aktualne bezi vsetko bez problemov. uvazujem vsak, ze zopar (mozno
vacsinu) 'lokalnych' adries (domain.com) by som rad riesil ako
'virtualne'. viem, ze postfix nedovoli definovat domenu ako
'mydestination' a zaroven ako virtualnu (co je logicke).

na serveri je zopar desiatok (do 300) uzivatelskych kont, niektore sa
vsak inak ako 'pre postu' ani nepouzivaju, ine maju naozaj charakter
'virtualnej adresy', co je dovod ze by som ich nerad drzal ako systemove
konta.

v aktualnej konfiguracii su definovane vsetky 'lokalne' adresy/konta ako
systemove konta (/etc/passwd), virtualne su v mysql databaze.

moja otazka znie: existuje sposob ako sucasne prevadzkovat lokalne
(systemove konta) a virtualne mailove konta pre rovnaku domenu? mozno sa
to riesi uplne inym sposobom... nejake tipy?

comu sa chcem vyhnut:
- aliasy
- systemove konta bez shellu

idealne by bolo ak by tieto 'virtualne' konta mohli byt mimo tych
systemovych (napr. podobne ako virtualne v mysql databaze).

dakujem za kazdy (rozumny) tip.
--
mk