[linux] OT - zistenie IP adresy na porte switchu

Miroslav Jany mj na svsbb.sk
Sobota Srpen 5 12:52:01 CEST 2006

Ahojte,

troska off-topic, ale mozno ma niekto bude vediet nakopnut. Na cisco
(viem, toto je Linux konfera:) switchi je na port X pripojeny nejaky
interface a ja by som chcel zistit jeho IP adresu. To cisco ma featurku,
ktora mi umoznuje pozerat MAC adresy na danom porte, a ja by som
potreboval nieco take ako vyresolvovanie tychto MAC adries - mozem si na
to napisat v shelli skript, ktory mi sparsuje zoznam tych MAC adries,
co mi vratilo cisco a potom broadcastovat vsetko na sieti a zistovat
ktora MAC adresa ktorej IP prinalezi, to mi ale prijde dost neprakticke.

Druha vec je, ze mozem fyzicky prist do serverovne a pozriet sa kam ten
kabel na porte X vedie a mam to. Ide mi ale o to, ci nevie niekto (a ci
je to vobec mozne a ci spravne uvazujem) ako robit na VLANe nejaku obdobu
RARP nejakym inym sposobom ako som spomenul.

Diky vopred za akekolvek napady!

Mirek