[linux] OT - zistenie IP adresy na porte switchu

Marek Podmaka marki na onee.sk
Sobota Srpen 5 19:29:24 CEST 2006

Cau,

pokial je to len switch (bez nejakych routovacich funkcii) tak on o IP adresach
nevie nic. Ako si povedal, vie ti vypisat svoju ARP tabulku, teda to na ktorom
porte "videl" ktoru MAC adresy (podla toho vlastne aj vie kam ma dany frame
poslat - ak nevie, posle na vsetky porty rovnako ako hub).

Takze IP z MAC musis zistit inac... Bud ako si povedal, ze budes posielat
requesty alebo sa prihlas na gateway (pripadne iny stroj o ktorom vies ze by s
nim ten "neznamy" mohol komunikovat) a nechaj si zobrazit jeho arp cache... Tam
Ti ukaze MAC aj IP, takze ak budes mat stastie, bude tam aj ta ta tvoja hladana
MAC...

--
  bYE, Marki