[linux] OT - zistenie IP adresy na porte switchu

Neděle Srpen 6 20:21:02 CEST 2006

On 05.08.06 19:29, Marek Podmaka wrote:
> pokial je to len switch (bez nejakych routovacich funkcii) tak on o IP adresach
> nevie nic. Ako si povedal, vie ti vypisat svoju ARP tabulku, teda to na ktorom
> porte "videl" ktoru MAC adresy (podla toho vlastne aj vie kam ma dany frame
> poslat - ak nevie, posle na vsetky porty rovnako ako hub).

presnejsie povedane, tabulku MAC adries. ARP je protokol pre zistovanie MAC
adries z IP adries a switch ktory nepodporuje IP, nepotrebuje podporovat ani
ARP.

Este presnejsie, ak masina nema chut prezradit svoju IP, sanca ju zistit je
mala, najskor zmirrorovanim daneho portu inam, kde si spustis tcpdump.

ak by si na niektorej z masin dlhodobo bezal arpwatch, nejaku tabulku by si
tym ziskat mohol :)

"They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
"That's nothing. If you play it forward it will install Windows."