[linux] Re: Problem s rozchadzanim casu, + cdrecord

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Středa Srpen 9 18:33:38 CEST 2006

Zdar.

Spresnit softverove hodiny a upravit nepresny cas z hardverovych hodin pri bootovani sa da pomocou prikazu "adjtimex", ktory sa napise do skriptu, ktory sa cita pri bootovani, napr. "/etc/rc.d/rc.local". Ako parameter sa uvedie korekcia tiku alebo frekvencie hodin. Pri korektnom vypnuti (shutdown) sa aktualnym softverovym casom nastavia hardverove hodiny. Pri dalsom zapnuti sa pocas bootovania prepocita potrebna korekcia a nastavia sa softverove hodiny tak, ako keby pocitac nebol vobec vypnuty.
Tento sposob je vyhodny pre pocitace, ktore nie su stale pripojene do internetu, napr. doma, notebook a teda nemozno pouzit ntp. Pri troche trpezlivosti sa da cas vyladit na +- 1 sekundu za mesiac.

V suvislosti s presnostou casu mam dalsi problem, ktory sa vyskytuje pri napalovani CD pomocou "cdrecord". Pricina bude v nie velmi silnom hardveri, napr. starsi notebook, ked je HDD a CD na jednom kabli. Ked chcem napalit CD ako bezny pouzivatel, cdrecord mi casto zahlasi, ze je riziko vycerpania bufra a aj sa niekedy stane, ze napalovanie je prerusene. Ak napalujem ako root, taky problem nie je, pretoze cdrecord si nastavi vyssiu prioritu, aby bufer bol stale naplneny. Zvysit prioroitu je pre bezneho pouzivatela obycajne zakazane. Stalo sa mi niekolkokrat, ze po napaleni CD cas meskal niekolko minut. Zrejme cdrecord zvysil prioritu az tak, ze zastali softverove hodiny. Da sa s tym nieco urobit?

Martin Sechny