[linux] Re: Problem s rozchadzanim casu, + cdrecord

Čtvrtek Srpen 10 13:41:25 CEST 2006

Ahoj,

prosim ta zalamuj riadky na rozumnu dlzku <80 znakov

On 09.08.06 18:33, Martin Sechny wrote:
> [...]
> bootovani sa da pomocou prikazu "adjtimex", ktory sa napise do skriptu,
> ktory sa cita pri bootovani, napr. "/etc/rc.d/rc.local". Ako parameter sa
> uvedie korekcia tiku alebo frekvencie hodin. Pri korektnom vypnuti
> (shutdown) sa aktualnym softverovym casom nastavia hardverove hodiny. Pri
> dalsom zapnuti sa pocas bootovania prepocita potrebna korekcia a nastavia
> sa softverove hodiny tak, ako keby pocitac nebol vobec vypnuty.

> Tento sposob je vyhodny pre pocitace, ktore nie su stale pripojene do
> internetu, napr. doma, notebook a teda nemozno pouzit ntp.

existuje ntp klient/server chrony, ktory podporuje online aj offline mod, a
myslim ze si taketo prepocty dokaze zabezpecit sam. Akurat mu treba v
spravnom case povedat online/offline - v debiane 3.1 to vedia zabezpecit ppp
up/down skripty.

> [...]
> hardveri, napr. starsi notebook, ked je HDD a CD na jednom kabli. Ked
> chcem napalit CD ako bezny pouzivatel, cdrecord mi casto zahlasi, ze je
> riziko vycerpania bufra a aj sa niekedy stane, ze napalovanie je
> prerusene. Ak napalujem ako root, taky problem nie je, pretoze cdrecord si
> nastavi vyssiu prioritu, aby bufer bol stale naplneny. Zvysit prioroitu je
> pre bezneho pouzivatela obycajne zakazane. Stalo sa mi niekolkokrat, ze po
> napaleni CD cas meskal niekolko minut. Zrejme cdrecord zvysil prioritu az
> tak, ze zastali softverove hodiny. Da sa s tym nieco urobit?

napalovat pri nizsej rychlosti, alebo kupit rychlejsi stroj.

2B|!2B, that's a question!