OT mail client [WAS: [linux] Re: Problem s rozchadzanim casu, + cdrecord]

Peter Chabada linux na chabada.sk
Sobota Srpen 12 13:32:46 CEST 2006

Ukoncime uz tento flame. Zacal som ho vlastne ja, tak by som mohol
svetlit, ako som svoje poznamky myslel.

Podla mojho nazoru si prijemnca ma pravo zobrazit mail ako on chce,
preto kazdy e-mailovy klient dokaze zalomit riadok podla velkosti okna.
Narazku na mutt som nadhodil preto, ze clovek, ktory sa stazoval pouziva
prave mutt a mutt dokaze tiez zalamovat. O mutte mam v skutocnosti
vysoku mienku.

Kedze zalamovat zobrazeny mail dokaze kazdy rozumny mail klient, je
zalamovanie na 72 (80) znaku prezitok. Web tiez zalamuje prehliadac a
nie autor. A nezalamovanie podla mna by malo platit aj pre obycajny text
a enter pouzivat az na konci odseku. Kazdy program dokaze takyto odsek
spravne zarovnat podla poziadaviek citatela. Pri rucnom zalamovani uz
len maloktory program dokaze vycitat, co je odsek a co riadok.

Samozrejme pri velkych monitoroch nie je velmi dlhy riadok vyhra. Ano,
je to neergonomicke (preto sam pouzivam kratsie riadky). Ale zase si to
moze citatel prisposobit, ako to jemu vyhovuje. Pri malickych displejoch
(mobily, pda) sa vsak aj "optimalny" 72-znakovy rucne zalomeny riadok
stava tiez problemom.

Velmi lahko sa stane, ze
sa
ti objavi riadok s jednym
slovom
uprostred vety. A to sa
potom
zle cita.

Nehovorim, ze sa ma alebo nema zalamovat. Hovorim, ze je to kazdeho vec,
tak ako je kazdeho vec, ako si to zobrazi. Bezny pouzivatel sa o to nema
preco zaujimat. Program by mu to mal zobrazit najlepsie ako vie, a ked
si zle nastavim klienta, je to moj problem a nebudem tym obtazovat
inych.

Dufam, ze vsetci v tejto konferencii, sa aspon trochu pobavili v tejto
uhorkovej sezone :).

--
Peter Chabada