[linux] Re: Problem s rozchadzanim casu, + cdrecord

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Sobota Srpen 12 14:47:38 CEST 2006

Zdar.

Reagujem na viacerych naraz.
Offline/online NTP je dobry napad. Raz to skusim, ale zatial som spokojny s beziacim adjtimex.

> From: riki <phobie na axfr.org>
> co mas v dmesg a syslogu medzi zaciatkom a koncom napalovania? nejake
> IRQ konflikty?
> nemyslim ze napalovanim cdcka porusis timetick kremika v RTC. hwclock -s
> zosynchronizujes systemove hodiny s RTC.
> r.

V logoch nie su ziadne cudne veci. IRQ asi s tym nic nema. Ja som hovoril o tom, ze napalovanie CD sposobuje meskanie softverovych hodin, nie hardverovych. CD-Writer ma ovladac "ide-scsi" a HDD je "ide", myslim, ze je problem v pomalosti stroja. Ale myslim si, ze nie je dovod, aby softverove hodiny zastali kvoli IDE prenosu. Chcem vyriesit pricinu meskania, nie zakazdym opravovat cas (alebo synchronizovat).

> From: Matus UHLAR -fantomas <uhlar na fantomas.sk>
> prosim ta zalamuj riadky na rozumnu dlzku <80 znakov
> napalovat pri nizsej rychlosti, alebo kupit rychlejsi stroj.

V poste nezvyknem zalamovat riadky. O to by sa mal postarat klient, ktory spravu zobrazuje pri citani alebo robi "Re:", teda ten, kto ide odpovedat. Pisem z POBOX.SK, to je webmail, ktory je viac inteligentny, ako by sa patrilo. Dnesne webmaily uz tazko budu zobrazovat iba plain-text s pevnou sirkou znaku. Nebudem dalej k tejto teme uz pisat...

Chapem, ze najlepsie je kupit silnejsi stroj, napalovanie pri nizsej rychlosti je len ciastocne riesenie "pokus-omyl". Chcel som zistit pricinu meskania casu pri napalovani. Ale nie je to zivotne dolezite, ak ziadne napady, tak aj tak dakujem za diskusiu.

Martin Sechny