[linux] problem s NFS

Miroslav Jany mj na svsbb.sk
Čtvrtek Srpen 24 12:00:42 CEST 2006

Ahojte,

mam problem s NFS, ktory sa uz dlhsie snazim vyriesit. prejavuje sa to v
tom, ze pokial na primountovanom zvazku zacnem vykonavat nejaku narocnu
I/O operaciu (rozumejme pracu so subormi, ktore maju 100+ MB, trebars
rozbalenie nejakeho tarballu so zalohami, atd...), spojenie sa asi po
5-6 minutach prerusi (to som zistil za pomoci "nfsstat -ns" na serveri,
ktory mi exportuje adresare) a klientska masina ide pomaly do kelu,
I/O wait je 100% a nemozem s tym nic spravit, len reboot klienta :-(

je mi jasne, ze kvoli tomuto preruseniu spojenia a opatovnemu nenadviazaniu
sa tam vlastne caka na dokoncenie I/O operacie a preto to dojde do takeho
stavu.

ako prve som upodozrieval OpenVPN, pretoze nad tym to bezi, co sa mi ale
neskor potvrdilo, ze to s tymto problemom nema nic spolocne, pretoze sa
rovnaky problem deje i ked to bezi priamo.

rovnako sa to chova aj pri TCP/UDP, nezavisle na tom, ci to bezi nad
OpenVPN. NFS pouzivame verziu 3. skusal som aj menit rozne nastavenia
pri mountovani NFS zvazkov (rsize,wsize,soft|hard,timeo,...), ale nic
nepomohlo. na timeout spravu sa vobec nedockam. HW tych masin by nemal
byt problem, su to relativne silne stroje.

nevedel by ma niekto z vas nakopnut tym spravnym smerom ako tento
stav vyriesit?

diky za akekolved napady!

Mirek