[linux] FreeDOS & Assembler

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Pátek Prosinec 8 23:05:42 CET 2006

> Zdravim Vas,
>
> Chcem skusit nieco v assembleri v grafike a VGA mod 13h v DOSe pisu, ze
> je jednoduchy, teda na pokusy idealny. Bude to fungovat aj pod Linuxom
> vo FreeDOS emulatore ? (Aby som to mohol napisat, prelozit aj spustit
> bez zrusenia Linuxu).

Ja mam len technicku poznamku: FreeDOS je operacny system kompatibilny s
DOSom. Da sa aj normalne nainstalovat na fyzicky pocitac.
Emulatory su napriklad dosemu, alebo DOSbox; myslim, ze v dosemu sa
standardne spusta prave FreeDOS...

> Ak napisem:
>
> xor  ah, ah         ;VIDEO Function 00h: Change screen
> mov  al, 13h        ;Put the desired graphics mode into AL
> int  10h            ;Call VIDEO
>
> Tak to nemoze ist (jedine ak do pr...e), ale co na to FreeDOS - nemam s
> tym ziadne skusenosti.
>
> Vdaka,
> MJ

Pekny den

(-K JohnNy64 alias Parcialna Derivacia          |  .''`.
[home] http://fixinko.sk/~johnny64/             | : :'  :
[icq] 338328204                                 | `. `'`
[jabber] JohnNy64 na swissjabber.org               |   `-
[skype] JohnNy64-konik                          | Debian GNU/Linux
http://lost.eu/5e2e