[linux] Capture screenshot

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Prosinec 11 09:36:49 CET 2006

Ahoj,

On Mon, Dec 11, 2006 at 09:16:59AM +0100, Roland Turcan wrote:
> Viete mi prosim poradit nejaky software, ktory vie monitorovat
> klavesovu skratku, fotit obrazovku a ukladat obrazku do suboru
> automaticky s datetime stampom v nazve suboru.
>
> Myslim nieco podobne ako je funkcia "Capture" v IrfanView.
>
> PS: KSnapshot je otrava, ked mam stale klikat do neho a ukladat fotky.

V GNOME 2.16 mi to robi automaticky, staci stlacit screenshot. :)
Mozno sa to da spustit aj v KDE, vola sa to "gnome-screenshot"
a je to v baliku gnome-utils. Sice nevie automaticky ulozit.

Ak by si to chcel ale uplne automatizovat, tak pouzi ImageMagick
(ten sa da pouzit na vacsinu operacii s obrazkami, ktore bezny clovek
potrebuje. Nastav si na nejaku klavesovu skratku asi takyto prikaz:
  import -window root ~/ss`date +%Y%m%d-%H%M%S`.jpg
Popripade si ho uprav podla zelania. :) Ak by nahodou neslo zapisat
priamo tieto parametre pre danu klavesovu skratku, tak si to uloz do
nejakeho skriptu.

			SAL

PS: To meno okna "root" som si len tipol, dufam, ze to bude fungovat aj
    ostatnym. :-)