[linux] script "bez diakritiky"

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Úterý Prosinec 12 06:51:34 CET 2006

On Tue, Dec 12, 2006 at 03:48:46AM +0100, Jan Ostrochovsky wrote:
> [...]
> prenesie subor, tak caka, ze si ho bude moct otvorit bez zbytocnej
> alchymie - zivot je prilis kratky na to, aby sa clovek zadrbaval s
> kazdou takouto somarinkou, a ked sa s nou nechce zadrbavat, netreba v
> tom hladat jeho neochotu citat manualy, ale nezrelost technologii
>
> ked si tento typ uzivatela prinesie napr. z prace, kde ma operacny
> system X data na USB kluci domov, kde ma operacny system Y, tak sa vobec
> necudujem, ze nema chut riesit 'man mount' a ani privolavat k takemu
> elementarnemu ukonu systemaka - chce tak velmi vela?

Ano. Chce. Alebo si myslite, ze by system nejakymi pochodmi mal zistit
ake kodovanie je nahodou pouzite na tom ktorom mediu? Ake ma na to
prostriedky? Alebo na vsetko sa naprogramuje umela inteligencia a potom
budeme svorne nadavat, ze system nerobi co chceme, ale co si zmysli?

> ale taketo vylevy sem asi zbytocne pisem, takze dobru noc

Tazko sa da dobehnut nieco, co je podla vas etalon, pokial nezacne
(firma vyvyjajuca etalon) svoje kroky dopredu zverejnovat, aby sa mohli
vyvojari linuxu, ci jeho distribucii, prisposobit a upravit system tak
aby bol plne kompatibilny s etalonom. Osobne som rad, ze sa linux chce
viac podobat na Unix ako na Windows. Prostriedky na ziskanie udajov z
Windows existuju, len ich treba vediet pouzit. Je to tak vela pozriet si
manualovu stranku, pripadne sa opytat niekoho, a kedze sa nam nechce
rozmyslat, tak mu za to rozmyslanie zaplatit?