[linux] script "bez diakritiky"

Jaro Soltys jardique na gmail.com
Úterý Prosinec 12 11:31:03 CET 2006

On 12/12/06, Jan Ostrochovsky <ostrochovsky na rec.uniba.sk> wrote:
> asi uz zachadzam prilis od temy, ale mojou otazkou som mal na mysli
> nieco viac klikacie, resp. automaticke ;)
>
> je mi jasne, ze v linuxe sa da vselico zrobit s pomocou 'man xyz', ale
> 99% beznych uzivatelov chce, aby to len fungovalo a nezatazovalo ich s
> implementacnymi detailami

No a to ma zriesit distribucia. mimochodom pokial ide o problem
kodovania na debilnych filesystemoch typu FAT, skus si pustit mp3 vo
winampe pod anglickymi win2k (kde je vsetko po eng a nemas
doinstalovane ziadne stredoeuropske pitchoviny). Videl som typka,
ktory sa snazil v Total Commanderi vojst do adresara Horkyze Slize
(makcene a dlzne si domyslite). Esteze take mekotiny nepocuvam :-P

> niektore veci by mali fungovat uplne samozrejme - napr. ked clovek
> prenesie subor, tak caka, ze si ho bude moct otvorit bez zbytocnej
> alchymie - zivot je prilis kratky na to, aby sa clovek zadrbaval s
> kazdou takouto somarinkou, a ked sa s nou nechce zadrbavat, netreba v
> tom hladat jeho neochotu citat manualy, ale nezrelost technologii

FAT16/32 *SU* nezrele technologie, ale ludia ich maju radi lebo ich
precita vsetko od fotakov cez mp3playere az po mozno dake hitech
chladnicky :D

mount podporuje vsetko co potrebujes.

> ked si tento typ uzivatela prinesie napr. z prace, kde ma operacny
> system X data na USB kluci domov, kde ma operacny system Y, tak sa vobec
> necudujem, ze nema chut riesit 'man mount' a ani privolavat k takemu
> elementarnemu ukonu systemaka - chce tak velmi vela?

vid co som napisal vyssie. btw tym 'operacny system X' myslis 'OS X' ? :D

> ale taketo vylevy sem asi zbytocne pisem, takze dobru noc

asi zbytocne. neviem ake distro mas, ale kopa distier je robena ludmi
ktori pod pojmom 'cely svet' myslia 'uzemie usa'. treba to dat na
starost ludom, co robia distra, cp437 je sice yummy dakde, ale u nas
nie...

j.