Suborove sytemy a diakritika v nazvoch suborov WAS: Re: [linux] script "bez diakritiky"

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Prosinec 12 13:03:31 CET 2006

On Tue, Dec 12, 2006 at 12:07:39PM +0100, Misu wrote:
> Inak ako si niekto vsimol rad pouzivam tri bodky "..."
>
> Skuste si spravit na sambe adresar "Volaco..." a potom do neho vbehnut MS
> Win, a ak si myslite ze je to problem samby, tak skuste to vypalit na CD,
> vysledok bude ten isty, pristup uzivatela Windows nemozny.
>
> Testovane na MS Win XP Pro CZ SP1 (ako je to z aktualnym servicepakom
> netusim).

Skusal som to na mojej sambe. V zdielanom adresari som vyrobil adresare
'Hehehe.', 'Hehehe...' a podobne, proste s roznym poctom bodiek na
konci. Vysledok:

- z MS Windows sa do neho z vedlajsieho pocitaca dalo dostat, hoci
  adresar mal nejake divne meno

- pripojenim cez sambu z linuxu (Debian, ak by niekoho zaujimalo) som sa
  tam tiez vedel dostat, ale nazov adredara bol tiez divny

Zaver: je to nejaky hack (mozno bug) v sambe. Na MS Windows nemozno
vytvorit adresar s bodkou na konci, takze takto nejako to samba
obchadza, aby sa tam klienti vedeli dostat.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207