Suborove sytemy a diakritika v nazvoch suborov WAS: Re: [linux] script "bez diakritiky"

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Úterý Prosinec 12 13:28:39 CET 2006

On Ut, 2006-12-12 at 12:07 +0100, Misu wrote:
> Takze nie vzdy to musi byt problem FS, ale castejsie vidim ze je to
> problem aplikacii...

Tiez mam ten pocit. Nie je to vsak asi cisto vina jednej aplikacie, ale
urcitej kombinacie (napr. OpenOffice + KDE + Suse 10.0 a pod.).

> A na zaver prosim ziaden flame o distrach, radsej napiste na ktorych
> distrach mate odskusane, ze chodi diakritika v pohode, a kde sa vyskytuju
> ake problemy, to pomoze vyrazne viac. Nie kazdy ma chut skusat vsetky
> distra koli tejto, podla mns celkom podstatnej veci.

Ja najcastejsie pouzivam na desktopoch/laptopoch Suse. Sympatickejsie mi
je Ubuntu (svojou filozofiou), ale co sa tyka kompatibility s HW, hlavne
laptopoveho, (a v neposlednom rade aj dizajnu grafickeho prostriedia ;),
najlepsie skusenosti mam so Suse (v priebehu poslednych rokov som robil
viacero takychto ad-hoc porovnani a vzdy mi z toho vyslo najlepsie Suse,
verim vsak, ze to tak nebude natrvalo).

V priebehu casu som rozne verzie Suse daval na PC aj nejakym inym ludom,
a tu nastavali problemy, ked si chceli kliknutim v Konquerore otvorit
subory prenesene z Windows v OpenOffice. Ak v nazvoch bola diakritika,
vzdy najskor museli subor premenovat, inak to vyhodilo chybu a
OpenOffice subor neotvoril, a to na cloveka, ktory je v stadiu prechodu
z Win na Lin alebo jeho zvazovania, nerobi dobry dojem. A tu nemam na
mysli nas technicky orientovanych, ktori v prvom rade nedavame do nazvov
suborov diakritiku a ked sa nam obcas nieco take dostane do ruk, vieme
si s tym hravo poradit. Jedna sa tu o beznych uzivatelov, ktorym je
jedno ako to funguje, hlavne aby to fungovalo hladko a neotravovalo ich
to. Z hladiska podielu na trhu desktopovych/laptopovych OS taha Linux za
kratsi koniec, takze nie som si isty, ci uzavretie problemu v style "na
vine je neinteroperabilny Windows, neda sa nic robit, treba to riesit
krkolomnymi obchadzkami" pomoze ten koniec predlzit. (Predosla veta nie
je adresovana nikomu konkretnemu napriek tomu, ze reagujem na Misuov
prispevok.)

ostry