sucasna praca 2 uzivatelov na 1 PC WAS Re: [linux] multimedialne Linux PC - vianocny darcek

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Čtvrtek Prosinec 21 17:58:08 CET 2006

Dakujem za tipy. Dolezitou poziadavkou, ktoru som asi neopisal dost
jasne, bolo, aby bolo mozne na jednom PC pracovat dvom uzivatelom
sucasne. Napr. jeden pracuje s nejakym kancelarskym balikom alebo
internetovym browserom (LCD+klav+mys) a druhy zatial napr. pozera videa
na televizore pripojenom cez tv-out a pouziva na ovladanie dalsiu
klavesnicu a mys (pricom aby nemusel sediet blizko televizora, tak oboje
su bezdrotove, pripadne aj s dialkovym ovladanim, ktore by bolo sucastou
supravy s klavesnicou a mysou - v AGEME som vsak takuto 3-supravu
nenasiel...).

Len neviem, ako Linuxu povedat, ze LCD+klav+mys je nezavislou grafickou
konzolou od druhej, ktoru tvori televizor+druha_klav+druha_mys. Ma s tym
niekto skusenosti? Mozno mi to distribucia nejako sama zdetekuje a opyta
sa na tieto priradenia (?). (Bude tam asi Suse alebo Ubuntu, ale som
otvoreny aj inym alternativam.) A co sa tyka grafickej karty, zatial som
z internetovych zdrojov vydedukoval, ze mam tieto 2 moznosti:

1. Mat v PC dve graficke karty (napr. jedna on-board a druha PCI-Ex16
alebo AGP... ina kombinacia sa asi ani pri v sucasnosti ponukanych
komponentoch ani neda urobit, ak to clovek nechce kazit PCI alebo inymi
pochybnymi rieseniami), pricom aspon jedna musi mat tv-out, a druha
VGA/DVI.

2. Mat jednu graficku kartu, ktora podporuje dual VGA alebo daco take.
Napr. tato AGP (maju ju aj v AGEMe) vyzera zaujimavo:
http://www.msicomputer.cz/clanek.php?id=8223
ale nie som si isty, ci je ta funkcionalita podporovana aj v Linuxe (ak
ano tak ako a v akom). Pripadne poradte nejaku inu podobnu grafiku,
ktorej dual VGA funguje v Linuxe (PCI-E, ale nepohrdnem ani AGP).

Vopred dakujem a prajem prijemny zvysok dna!

ostry