[linux] image z disku

Milan Plzik emempi na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 21 19:32:28 CET 2006

On Št, 2006-12-21 at 18:16 +0100, Andrej Neština wrote:
> Zdravim,
>
> Potreboval by som poradit ako spravit co najmensi image z disku po sieti.
>
> Momentalne som to odskusal live distribuciou SUSE 9.2 a pomocou dd a gzip
>
> Mountol som si /mnt cez nfs na server
> mount -t nfs x.x.x:/data/public/Images /mnt
>
> image som spravil nasledovne
> dd if=dev/hda | gzip -9 > /mnt/image.img.gz
>
> hda ma 40GB, image mi zbalil na 22GB lepsie ako surovych 40GB :-), ale ked
> som to robil GHOSTOM ten to spravil na jedno DVDcko.
>
> Momentalne to balim bzip -9 ale vysledok budem vidiet az rano.
>
> Na disku je XP + opice2003 cez 1GB dat

  Zisiel by sa hlavne suborovy system, ktory sa na stroji pouziva... .

> Neviem ci robim nieco zle, ale potreboval by som ten image este zmensit,
> vdaka.
> Ked sa to tu uz niekedy preberalo tak kde by som to pripadne nasiel, na
> konfere nie som dlho.

  Nastrojov, ktore robia inteligentne zalohovanie je vcelku dost, za
vsetkych menujem napriklad partimage (vie si poradit s vacsinou
"linuxovych" fs a aj s FAT32) a na NTFS je dobry ntfsclone s
www.linux-ntfs.org (je to sice iba beta, mam ho ale nasadeny a tvari sa
vcelku stabilne). Samozrejme oba vedia okrem inteligentneho zalohovania
pouzivat aj gzip/bzip2 kompresiu (aj ked ntfsclone skor tak "rucne").

  Co sa tyka zaloh celeho disku, nepamatam sa presne, ci toto partimage
zvlada, avsak ak nie, vzdy je tu moznost spravit zalohu vsetkych
particii a MBR (malo by sa dat dost jednoducho vyskriptit).

> Andrej Neština

	Milan Plzik