[linux] Gentoo, Klavesnica (' a ")

Ondrej Scecina ojo na force.sk
Pátek Únor 3 10:50:02 CET 2006

> Prosim Vas o pomoc, nakolko uz si s tym neviem dat rady a kamarat ma
> podobny problem. Mam Gentoo 2005.1, doma s tym problem vobec nemam, v praci
> vsak hej. Ked si nastavim klavesnicu cez setxkbmap us, vsetko je ok. Avsak
> ja potrebujem prepinat klavesnicu cez KDE a to mi prepina cez prikaz :
> setxkbmap -model pc104 -layout us -variant intl. Skusal som aj rozne
> variant a pod,ale nic mi nepomohlo. Problem mam s ' a ", vzdy musim macknut
> ' a " dvakrat, aby mi to zobralo, alebo ' " a za tym medzernik, ako tento
> [...]

Jednym zo sposobov ako to vyriesit, je vytvorit si spustitelny subor
setxkbmap, ktory bude v PATH na pozicii pred tou, kde je umiesteny skutocny
subor setxkbmap. Priklad u mna:

$ echo $PATH
/home/ojo/kde3.5.1/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin

Takze som si vytvoril subor

/home/ojo/kde3.5.1/bin/setxkbmap

#!/bin/sh

LAYOUT=$(echo $@ | gawk '{print $4}')

if [ "$LAYOUT" = "us" ];
then
        /usr/bin/setxkbmap -model a4KBS8 -layout en_US -variant basic
else
        /usr/bin/setxkbmap $@
fi

Vzdy, ked je pri prepinani klavesnice pouzity layout "us", tak si nastavim
klavesnicu podla seba. Mnou pouzite nastavenie je v kxkb sice definovane ako
"U. S. English w/ISO9995-3", ale od verzie KDE 3.5.1 mi zahadne prestalo
fungovat a namiesto vlajky sa mi v kickeri zobrazi err. Cez hore popisany
skript mi to funguje.