[linux] dosemu

Milan Plžík emempi na gmail.com
Neděle Únor 12 20:46:01 CET 2006

On Ne, 2006-02-12 at 19:12 +0100, JohnNy64 wrote:
> zdravim.
  Ahoj:-)

> ked spustim v dosemu hru Liero, tak mi bezi strasne rychlo... skusil som
> zatazit procesor rekodovanim mp3 programom lame... skusil som zase
> spustit liero v dosemu... obraz neskutocne sekal... rychlost hry sa vsak
> udrzala na rovnakej urovni... vyzera to teda, ze v dosemu je nejako blbo
>  nastavene real-time clock... asi na 20-nasobnu rychlost...

  S dosemu prilis nemam skusenosti, radsej som to nechal tak, lebo... .
No, par raz som si to zle nakonfiguroval a niekedy bol potom nutny reset
(aj ked to bolo par rokov dozadu).

> skusil som tu istu hru spustit na DosBOX-e... tam bol zase opacny
> problem... hra bola nehratelne pomala... procesor na hostovi vsak
> vyuzity nebol takmer vobec... mohol by mi niekto z vas poradit, ako
> prinutit niektory z tychto emulatorov, aby spustal programy na tej
> spravnej rychlosti? pripadne poradit nejaky iny dosovy emulator...
> vopred dakujem.

  V DosBoxe sa tieto veci daju nastavit relativne jednoducho - navod je
aj v manpage. V podstate toto cele sa ovplyvnuje dvoma hodnotami (obe
zobrazuje v zahlavi okna):

1) CPU Cycles - pocet nejakych virtualnych cyklov, ktore sa vykonaju za
jednotku casu. Plati pravidlo, ze cim vyssie, tym rychlejsie DosBox ide.
Teda, az do momentu, ked zataz procesora dosiahne 100%. Potom sa to zase
zlahka spomaluje. Zvysuje sa klavesami CTRL-F12, znizuje CTRL-F11

2) Frameskip - pokial by vykon procesora bol prilis nizky (emulacia je
pomala napriek tomu, ze procesor je vytazeny na 100%), da sa znizit
zatazenie systemu tym, ze sa obraz DosBoxu nebude prekreslovat tak
casto. Cim viac preskocenych snimkov, tym menej graficky vystup zatazuje
CPU. Zvysuje sa pomocou CTRL-F7 a znizuje CTRL-F8.

  Ked je uz raz DosBox dostatocne vyladeny, daju sa tieto nastavenia
ulozit do ~/.dosboxrc - CPU Cycles v sekcii [cpu] premenna cycles,
Frameskip v sekcii [render] premenna frameskip.

  Vela stastia,
	Milan Plzik