[linux] 4GB RAM a 2.6.x

Úterý Únor 14 19:10:31 CET 2006

On 13.02 09:27, Martin Kotys wrote:
> rad by som sa poinformoval ake mate skusenosti s linuxom beziacim s 4GB
> ram. Do servera som dal 4x1GB ramky, bios tuto ramku detekoval v
> poriadku, avsak po nabootovani Linux pouziva len 3,296GB.

Musis ho prekompilovat s podporou PAE, teda s podporou viac RAM.

> Docital som sa ze je mozne aby Linux spravoval pamat v tzv. 3/1 mode,
> resp aby vyuzival plnych 4GB. Tuto moznost som zakompiloval do jadra,
> avsak nebadat ziadnu zmenu.
>
> Mojim cielom je spristupnit jednemu procesu viac ako 3GB ramky, kedze sa
> na tom stroji vykonavaju vypocty a mnozstvo dat pomaly presahuje
> pociatocnu specifikaciu (vypocet samozrejme nieje mozne distribuovat na
> viac strojov :)

na toto musi procesor/aplikacia bezat v 64bitovom rezime. System potrebuje
totiz namapovat do adresneho priestoru procesora aj nejake veci navyse, a v
32bitovom rezime vie jeden proces adresovat len 4GB priestoru.

32-bitove procesory sice dokazu podporovat viac ako 3 GB tam, ale potrebuju
na to PAE, a pre jeden proces to budu stale tie 4 GB adresneho priestoru, od
ktoreho trerba odratat nejaku reziu.

WinError #99999: Out of error messages.