[linux] SATA - linux + winxp dualboot

Ján Sáreník jasan na x31.com
Středa Únor 22 18:34:56 CET 2006

Ahoj, kolega!

> budem instalovat na SATA disk linux + winxp, doteraza som sa este zo sata
> diskom nestretol, je tam co sa prace okolo particii a MBR tyka nejaky rozdiel
> oproti paralel ATA diskom? Teda plati tiez ze prvych 448 bajtov je zavadzaci
> program, dalsich 64 tabulka rozdelenia disku a malo by sa winxp dat nabootovat
> s lilo v mbr nejako takto:
> other=/dev/sda1
> label=winxp

Urcite ano. Struktura diskov sa nemenila.

> ak budem winxp instalovat na sda1 ako prve, potom trebars na sda2 linux a
> prepisem lilom MBR?

Pravdepodobne ano, nemam nazivo SATA, ide aj o to, ci a ako emuluje bios
SATA disky, pretoze samotne bootloadery myslim nijako specialne
nepodporuju SATA takze si najprv musis odskusat, ako co vidi Tvoj disk
pouzity bootloader (ak si neporadis s LILOm, skus GRUB).

  Pekny vecer!
   JaSan