[linux] SPF (was: Admin)

Úterý Leden 10 18:03:51 CET 2006

On 10.01 17:42, Ing. Jan ONDREJ wrote:
> No pre niektore freemaily a podobne sa SPF velmi tazko definuje,
> kedze je vela ludi, ktori chcu pouzivat svoj SMTP server na odosielanie.

myslim ze prave freemaily si to mozu dovolit.

> No podla mna je to presne naopak, ze ak niekto tvrdi, ze spammer nemoze
> odoslat spam, ktory bude vyhovovat SPF pravidlam, tak to urcite nepochopil.

Prosim ta, precitaj si este raz co som napisal. Toto nie je "naopak"! Toto
je nieco uplne ine!!!

To vyssie tvrdi o SPF ten, kto nepochopil co SPF je.

 +----------------------------------+
 | SPF NIE JE RIESENIE PROTI SPAMU! |
 +^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+

To, ze mail presiel SPF kontrolou neznamena vobec nic!
Nieco znamena iba to, ak mail SPF kontrolou NEPRESIEL.

> Ako vidno, tento email dostal SPF_HELO_PASS,SPF_PASS, takze vyhovel
> pravidlam. Spammerovi nic nebrani v tom, zriadit si vlastnu domenu (nejaku
> uz zrejme aj ma) a pre nu vytvorit SPF zaznam. Nic mu nebrani ani v tom,
> aby zistil nastavenia uzivatela, ktoreho pocitac chce zneuzit a v jeho
> mene rozosielal spam, ktore budu vyhovovat SPF pravidlam.

Este raz:
SPF zabranuje FALSOVANIU mailov, nic viac a nic menej. Ano, spammer si moze
zaregistrovat vlastnu domenu. Ale to je jeho problem. SPF vsak zabrani tomu,
aby niekto spamoval s TVOJOU domenou, ak si na nu SPF nastavis.

To znamena, ze ak nastavis SPF svojej domene, neprestanu tebe ani inym chodit
spamy, ale prestanu ti chodit hlasenia ze si poslal spam, virus, pripadne
oznamenia o nedoruceni spamov a virusov.
Taktiez ti nebudu chodit spamy a virusy so sfalsovanou adresou odosielatela.

Christian Science Programming: "Let God Debug It!".