[linux] Debian, Ubuntu - upgrade - filozofia

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Středa Leden 11 13:35:01 CET 2006

nazdar,
skusim ti polopate vysvetlit ako funguje upgrade systemu v debiane
(nebite ma, snazim sa to vysvetlit po lopate:):

pozn: X<Y

1. 'klasicky' sposob
- nainstalujes verziu distribucie X
- kazdy mesiac/stvrtrok/polrok vyjde cd s upgrade a urobis upgrade
(verzia X.1, X.2,...); vacsinou je to bezproblemova operacia
- raz za cas (napr. rok) vyjde nova verzia distribucie Y, ktora si
vyziada vacsi upgrade; obcas si takato 'velka zmena' vyziada nemale problemy

2. 'debian' sposob
- nainstalujes verziu X
- podobne ako v predchadzajucom pripade aj tu vychadzaju 'cd update-y',
ktore mozes pouzit (iba v pripade stable), pripadne mozes upgradeovat
priamo z internetu aj denne a nemusis cakat na vydanie cd (pre testing,
unstable cd nie je, lebo sa to tam meni relativne casto).
- takymto sposobom sa postupne dostanes az do verzie Y

- debian pozna niekolko 'vetiev': stable, testing, unstable,
experimental. zivotny cyklus sw zacina niekde  v experimental, nasleduje
unstable, po vychytani 'vacsich' much sa dana verzia dostane do testing
a az nakoniec do stable. samozrejme konkretny sw moze existovat sucasne
v stable, testin, aj unstable, rozdiel bude vo verzii, hoci niekedy moze
byt rovnaka verzia testing a sucasne unstable (dobre je to popisane
debian.org/sk).
- logicky, ak si sa rozhodol pre stable, budes mat 'starsie programy'
(odstup asi pol roka voci testing), no nebude sa ti to tam menit tak
casto (nezabudni na security update-y).
- pozn: samozrejme nemusis mat cely system 'stable'. staci vhodne
definovat co chces mat testing. vysledok: cely system bude stable, len
vybrane baliky sa budu aktualizovat voci testing vetve.

uz len na upresenie: to ze mas napr. debian 3.1 neznamena, ze vsetky
verzie balikov budu 3.1. kazdy sw ma svoj zivotny cyklus (vid vyssie).

apt-get update; dist-update; upgrade tu uz niekto popisoval.

to by bolo tak v kocke. snad je ti to teraz jasnejsie. je to dobre
zdokumentovane, staci citat (debian.org).
--
horol