[linux] route

Misu linux na misu.sk
Středa Leden 11 15:15:25 CET 2006

On Wed, 11 Jan 2006, Marek Slebodnik wrote:

> Nespravi toto nahodou default gw ?

Defualt GW by mala byt v /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0:
GATEWAY="a.b.c.d"

to route-eth0 moze mat tie premenne cislovane, takze si tam clovek prida
tych route kolko chce na ich pridavanie to pouziva prikaz ip.

Kazdopadne z mojho hladiska sa toto preskriptovavanie distribucii zda
nestastne. Predsalen BFU sa v tom nevyzna ani tak, a pre obycajneho admina
je jednoduchsie zapisovat do nejakeho skriptu pod seba prikazy ako
pouzivat 38 scriptov !!! na to aby nahodil 3 sietove rozhrania (eth0,
eth1, lo).