[linux] Debian, Ubuntu - upgrade - filozofia

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Středa Leden 11 22:02:31 CET 2006

ahojte.

jaaj ludia dobri, aptitude pouzivajte, nie apt-get... aptitude je
odporucane na dist-upgrade a tak celkovo je to IMHO o dost kvalitnejsi
nastroj ako cisty apt...
btw... neviem ako to je s ubuntu, ale oficialny odporucany postup na
upgrade debian distra je takyto:

1. zozalohujem vsetky udaje ktore potrebujem

2. skontrolujem ci su vsetky baliky spravne nainstalovane (ziadne nie su
broken)

3. pridam do zdrojov apt ziadanu verziu distra

4. zrusim zdroje apt pre predchadzajuce verzie

5. aktualizujem zoznam balikov

6. aktualizujem balik aptitude
 # aptitude install aptitude

6.1. ak chce pri tomto kroku odinstalovat privelke mnozstvo balikov,
zaktualizovat aj tie (napr. ak chce odinstalovat perl aj kompletne KDE
tak zaktualizovat perl by malo stacit, neviem ci aj v ubuntu...)

7. aktualizujem balik doc-base

8. aktualizujem zvysok systemu
 # aptitude -f --with-recommends dist-upgrade

(samozrejme, pracujem ako root, to dufam nemusim spominat (-: )

toto som skusal pri upgradovani debian stable na testing a nenastal
ziaden problem u mna... pre viac informacii:
http://www.us.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html

--
JohnNy64 - ...and once Tux will rule the world!

Please don't send me attachments in M$ Word, Excel nor PowerPoint format.
See http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html for more info.