[linux] Grub - Mandriva 2005 LE

Jan Sarenik jasan na x31.com
Čtvrtek Leden 12 21:59:42 CET 2006

Ahoj!

> no... aj ja som napisal poriadne dlhy howto, dokonca este dlhsi, ale
> ocividne ho to sem neposlalo... ak bude treba tak to skusim poslat este
> raz...

To je skoda, dufam ze to neberies ako konkurencny boj (ze som najprv
odchytil Tvoje HOWTO, zmenil par viet a ... ;-)

> ale chcem dodat ze grub hlada na urcenej particii najprv /boot/grub a ak
> nenajde tak pohlada aj /grub, a to z toho dovodu, ze na niektorych
> systemoch sa na /boot vytvara samostatna particia (napriklad stare
> biosy, ktore nepodporuju LBA pristup k diskom, u nas doma sa takych
> strojov najde dost) a bolo by vrcholne nelogicke keby na niektorych
> systemoch boli konfiguraky grubu v /boot/grub a niekde v /boot/boot/grub
> (a toto mam prakticky odskusane, urcite to tak je, nedavno (mesiac
> dozadu) som to na sestrinom compe nastavoval (-: )

To je mozne. Ja som sa s GRUBom skamaratil este v casoch, ked som na
/boot particii, ktoru pouzivam, musel vytvarat symlinku

 # ln -s . boot

> ale v podstate kazdy linux n00b by mal RTFM, a to veelmi vela, cim viac
> precita, tym viac sa dozvie... napriklad na tento grub odporucam info
> grub, odtial som sa dozvedel naozaj vela...

Hej. Suhlas. Len urcite nieje vhodne, uz ked clovek pise do listu mu
skaredo odpovedat ze RTFM. Nevravim ze to robis, len sa tak zamyslam :)

  JaSan