[linux] Settings of locales

Jan Sarenik jasan na x31.com
Neděle Leden 15 20:49:14 CET 2006

Ahojte1

> Mandriva only (mozno este Fedora). V Debian/Ubuntu distre je
> subor /etc/environment :
> LANGUAGE="sk_SK:sk:en_GB:en"
> LANG=sk_SK.UTF-8

/etc/environment cita PAM (Pluggable Authentication Modules)
pri vsetkom, pri com to ma nastavene (viz /etc/pam.d/<program>).
Mohol by tam byt aj zaznam pre gdm/kdm/<xdm>...

Takze zatial mi toto prochadza ako najrozumnejsie riesenie, pri
system-wide uplatneni. Per-user mi to este stale nieje jasne.

S lutostou musim oznamit, ze nieje ziadne vseobecne riesenie platne pre
lubovolnu distribuciu a pouzitelne pri nastavovani prostredia X Window
jednotliveho pouzivatela.

Napriek tomu, s najvacsou pravdepodobnostou bude fungovat, ak do suboru
~/.xsession pridate riadky exportujuce lokalne premenne (viz predosle
maily).

V distribucii Slackware a odvodenych (Zenwalk - odporucam kuknut tym,
ktori si este nevybrali distro) sa to vsak nastavuje v subore
~/.xprofile.

Tato diverzita je sposobena velkou volnostou, ktoru maju bastlitelia
distribucii pri ich tvorbe. Vsetky tieto veci sa deju pomocou skriptov
a teda ani ~/.xsession nieje nikde inde zapisany, nez v hlavnom
systemovom Xsession skripte (teda ziadna binarka a ziaden standard;
neviem preco, ale ak je aspon meno suboru zakompilovane v binarke,
zvycajne to byva ustalenejsie, samozrejme je pekne mat aj mznost pouzit
lubovolne meno, ale to je navyse).

Kvoli tomuto je pekne mat definovane jednoduche standardy, ktore ludia
respektuju nie preto, ze im ich niekto nanuti, ale preto, ze vidia ze
ich dodrziavanie je dobry napad (lahsie sa to vysvetli, lahsie najde
v pripade problemov).

  Prajem Vam pekny vecer!
   S pozdravom
    JaSan