[linux] Ubuntu - nove jadro

Daniel Ferenci daniel.ferenci na siemens.com
Čtvrtek Leden 19 09:45:05 CET 2006

V Initrd sa nachadzaju moduly ktore su potrebne pre jadro ktore bootuje
a nema zakompilovanu vsetku funkcionalitu ktoreu potrebuje aby nabootovalo.
Priklad:
nemam zakompilovanu podporu ext2 a ako root=/dev/hd_cosi som zvolil disk
ktory je ext2
Vtedy potrebuejes mat initrd ktory ma v sebe modul ext2.
Pretoze v case ked jadro potrebueje natiahnut modul ext2 nie je iny disk
ako initrd este v jadre rozchodeny.

Ak si neurobil initrd a bootol si jadro ktore s nim rata rozhodne to
nenabootuje.
V kazdom pripade to aspon malo cosi vyhodit na screen.

Preto radim vrat sa do konfiguracie kernelu (make menuconfig) a oznac
vsetky moduly (mozes aj uplne vsetky)
aby sa zakompilopvali do jadra.
Vysledok bude jadro veleke ako swina ale ako pokus to nevadi a taketo
jadro urcite nabootuje bez initrd.

D.