[linux] OCR

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Čtvrtek Leden 26 12:06:12 CET 2006

Pozdravujem,

mam rozbehany skener HP ScanJet 4300C v SUSE 10.0, ale uspokojive OCR
zatial nie. Pri googleni som nadabil na viacero projektov, napr. tu je
nejake zhrnutie: http://www.linux-ocr.ekitap.gen.tr/. Dolezitymi
kriteriami vyberu su presnost rozpoznavania, zachovanie
formatovania/vzhladu strany a slobodnost daneho softveru.

Vacsina programov, s ktorymi som sa stretol, umoznuje sudiac podla ich
popisu len prevod do plaintextu, cize nevyhovuju druhemu kriteriu.

ABBYY Finereader pre Linux je pravdepodobne dostatocne kvalitny, ale
nevyhovuje tretiemu kriteriu, kedze sa jedna len o 60-dnovu evaluation
verziu.

Do testovania roznych druhov OCR sa mi velmi nechce, takze budem velmi
vdacny, ak mi da niekto dobry tip.

Vopred dakujem.

S pozdravom,

--
Jan Ostrochovsky, technicky spravca IIKS
Areal v Karlovej Vsi Univerzity Komenskeho