[linux] Packetloss

Lukáš Staňa lukas.stana na gmail.com
Pátek Červenec 21 10:35:25 CEST 2006

Zdravim konferu,

na firemnej sieti sa mi vyskytol takyto problem. Mam tam jeden linuxovy
stroj s dvoma sietovkami, na kazdej sietovke je iny subnet, jedna je priamo
pripojena s Cisco routrom, druha ide cez switch do ineho stroja. Ked dam
ping -f na Cisco router, po asi troch sekundach sa zacnu stracat pakety,
celkovo to robi od 5 do 20% packet loss, ked vsak zacnem takto pingat ten
druhy stroj, je to vsetko v pohode. Zatial som skusal takmer vsetko:
- roznymi sposobmi nastavit firewall, nakoniec to skoncilo pri nataveni
defaultnej politiky na ACCEPT, co na moje prekvapenie zdvihlo packet loss az
na 37%
- prehodit kable na sietovkach a nalezite zmenit konfiguraciu
- vymenit kabel (skusal som asi tri, dokonca aj uplne novy original kabel)
- prepojit stoj s routrom cez switch
- vymenit stroj za iny (povodny bezal na <noflame>Mandrake</noflame>,
terajsi na Debiane)
- vymenit sietovku za inu
- nastavit 10/100 FD/HD
Nic nepomaha

Skusal som opingat router z notebooku na ktorom bezal knoppix, tam to bezalo
vsetko v pohode. Technik z firmy, ktorej ten router patri tvrdil, ze router
je takmer uplne novy a nevidi tam ziaden problem. Som v koncoch. Co robit?
Prosim, poradte

Regards,

LS

--