[linux] Kryptovanie dat

Peter Chabada linux na chabada.sk
Pátek Červenec 21 20:47:05 CEST 2006

On Pi, 2006-07-21 at 11:08 +0200, Koval, Lukas wrote:
> xcel by som aby adresar /home bol cryptovany ale tak aby kazdy user
> teda /home/janko a /home/ferko kazdy inou sifrou. Ide mi o to aby user
> data boli absolutne secure a data nemohol citat ani root

Obavam sa, ze toto zatial neexistuje (aspon nie jednoduchou cestou).
Problem je, ze kazdy pouzivatel by musel vlastnit iny privatny kluc a
kym by ho systemu "nepodhodil", tak by nevidel ziadny svoj subor (a skus
sa prihlasit, ked si zmazes svoj home - ziadna radost).

Viem si to sice predstavit (pozri sa na
http://chabada.sk/better-desktop/#extended-filesystem-attributes), ale
neviem o nicom pouzitelnom v praxi. Ak nieco predsa len najdes, daj mi
vediet.

Takze zatial mozes pouzit napr. EncFS, LoopAES alebo LUKS:
http://blog.fubar.dk/?p=64
http://www.linux.com/article.pl?sid=06/03/13/1656228

--
Peter Chabada