[linux] rescue ext3 na LVM

Peter Chabada linux na chabada.sk
Čtvrtek Červen 1 21:51:49 CEST 2006

Marek Podmaka píše v St 31. 05. 2006 v 23:55 +0200:
> mam taky maly problem... odisiel mi jeden disk zo styroch, na ktorych bolo LVM
> (bohuzial bez RAIDu). Data boli sice zalohovane, ale predsalen by som potreboal
> aspon nieco obnovit, lebo zaloha bola par dni stara...
>
> Disky som dal do druheho kompu, nabootoval live distribuciu z CD (INSERT)... Som
> v stave ked mam VG aktivovanu pomocou prepinaca -P a vytvorenia suboru
> /dev/ioerror namiesto toho chybneho stvrteho disku. V tomto pripade LVM dovoli
> VG aktivovat len v read-only mode (co je trosku problem).

Sam neviem. No v nadvaznosti na tento problem by som pridal doplnujucu
otazku. Aky suborovy system je najvhodnejsi z hladiska obnovitelnosti
dat v pripade podobnych problemov + ak sa da nejake priklady/odkazy na
howto. Najma obnovenie omylom zmazaneho suboru (pokial viem undelete
funguje len na ext2) a crash disku s rozne poskodenymi castami disku...
--
Peter Chabada