[linux] Re: rescue ext3 na LVM

Marek Podmaka marki na onee.sk
Sobota Červen 3 17:14:30 CEST 2006

Caute,

No to ma nenapadlo, ale nakoniec sa mi to podarilo vyriesit. Cielom bolo
donutit LVM, aby danu VG aktivoval v r/w mode, teda aby si myslel ze ma
vsetky disky. Takze namiesto vytvorenia /dev/ioerror cez dmsetup ako radi
man vgchange, som vytvoril nanovo cely "disk" - celkom sranda spravit 17GB
subor v ramdisku :) Tento subor som si namapoval cez losetup ako /dev/loop0
a pouzil som pvcreate --uuid uid_povodneho_pv --restorefile... Nastastie
povodne /etc som mal, takze s tym suborom problem nebol.

Potom uz LVM naslo vsetky PV, ale o tom novo-vytvorenom nevedel, ze patri do
tej mojej VG. Po chvilke googlenia som prisiel na to, ze treba pouzit
vgcfgrestore a uz to islo... Potom som mohol dat normalne mount na tu LV a
mohol som pristupovat k datam z tych 3 dobrych diskov. Neviem ale co by to
robilo keby nahodou bol journal ext3 na tom zlom disku...

--
  bYE, Marki