[linux] Ubuntu 6.0.6

Peter Chabada linux na chabada.sk
Neděle Červen 11 21:26:51 CEST 2006

Jan Sarenik píše v Pi 09. 06. 2006 v 15:38 +0200:

> Hmm, tipoval by som ze v novom Ubuntu presli uplne na UTF8.
> Preto sa Ti to chova inak. Zvlada ten Tvoj Kylix UTF-8?

Tiez by som povedal, ze problemom je Kylix. Kylix je uz dost zastarany a
dalej neudrziavany! Preto by som si v nom netrufol robit moderny
program. Program vytvoreny v Kylixe sa bude vzpierat v mnohych dnesnych
distribuciach. Pouzivajte Kylix len v pripade, ze chcete problemy. Ak by
ste mali k danemu programu poskytovat podporu, tak sa zachvilu zblaznite
alebo od vas utecu zakaznici.

Ale k problemu so znakovou strankou. Dnes uz hadam vsetky distribucie
pouzivaju UTF-8, pouzivajte ho aj vy. Ak vsak z nejakeho dovodu
potrebujete pouzivat ine kodovanie, mozete. V Ubuntu/Debiane
vygenerujete prislusne locales pomocou "sudo dpkg-reconfigure locales".
Samozrejme stale budete pouzivat povodne locales. Nove locales si moze
pouzivatel vybrat pri prihlaseni (v gdm ako vyber jazyka) alebo svojim
vlastnym nastavenim (upravou premenych LANG...).

--
Peter Chabada