[linux] Linux a HT

Marek Podmaka marki na onee.sk
Pátek Červen 16 02:08:54 CEST 2006

Hi!

Vie mi niekto povedat ako funguje linux v kombinacii s procesormi s podporou HT?
Viem ze systemu sa to tvari ako 1 fyzicky procesor, ale 2 logicke procesory. Mna
by skor zaujimalo ako to je s vykonom.

Napr. ked spustim single-threaded program, tak top ukazuje ze pouziva 99.9% CPU
a v hornom statistickom riadku ukazuje 50% user a 50% idle (zrejme mysli 100%
ako vykon oboch "procesorov").

Moja otazka znie: Naozaj sa v takomto pripade vyuziva len polovica vykonu
procesoru?

Aby to neboli len otazky, tak som si to chcel overit... po kratkom hladani som
nasiel tento benchmark http://omega.nanophys.kth.se/~kono/testfcpu/

Procesor je Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz.

Ak som tento benchmark spustil, tak vysledok bol cca 12.668M (in millions
trigonometric operations per sec).
Ak som ale spustil naraz 2 kopie, tak v oboch bol vysledok 9.69M - teda spolu
vyse 18M.

Vie mi to niekto vysvetlit? :)

--
  bYE, Marki