[linux] Linux a HT

Marek Podmaka marki na onee.sk
Sobota Červen 17 10:12:45 CEST 2006

Vidim ze si musim odpovedat sam :)

Takze HT funguje takto:
Hyper-Threading Technology enables thread-level parallelism (TLP) by
duplicating the architectural state on each processor while sharing one set
of processor execution resources.

Cize sa tvari ako 2 procesory (ma 2 sady registrov, pipelines a pod.) ale
vypoctovy vykon je spolocny - proste je dany nejaky celkovy spolocny vykon
tychto 2 logickych procesorov, ale nie je pevne dane ze sa deli napr. na
polovicu vykonu pre jeden a polovicu pre druhy. Takze je mozne, aby jeden
proces vyuzil cely vykon fyzickeho CPU s HT. Problem je ale v tom, ze OS o
tom nevie. Pre neho su to 2 logicke procesory kazdy s nejakym vykonom, takze
system pre jeden proces ukaze maximalne 50% usage.

--
s pozdravom
  Marek Podmaka