[linux] Bootovanie Fedora Core 5 z FDD

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Červen 19 09:12:34 CEST 2006

On Mon, Jun 19, 2006 at 12:25:26AM +0200, Roland Turcan wrote:
> Hello LINUX konfera!
>
> Mam na FDD grub a snazim sa do menu.lst doplnit bootovanie Fedory, ale
> vzdy to skonci na "kernel panic". Samozrejme nastavenia som odkukal z
> /boot/grub/menu.lst v instalacii FC5.
>
> Co mu chyba aby kernel nebol panic? :-D

Ked pise kernel panic, tak zrejme nevie najst koren (root).
V tom menu.lst by si mal mat nieco taketo:
        kernel /boot/vmlinuz-2.6.16-1.2133_FC5 ro root=LABEL=/
Na tomto riadku ten root=... urcuje korenovu particiu. Fedora preferuje
vyhladavanie disku cez menovku disku (label). Pokial ale mas viacero
instalacii s rovnakymi menovkami, tak to bude problem. Bud to musis spravne
preinstalovat alebo prepisat na spravne urcenie disku bez menovky, napr.:
  root=/dev/sda1

Ak toto nepomohlo, tak skus napisat nieco viac o tom kernel panicu. :-)
Zvycajne to pise niekolko riadkov nad danou hlaskou.

> A preco tam nie je, ze na FDD?

Myslim, ze instalacia na FDD je uz dost zastarala. Jednak diskety su velmi
nespolahlive a aj pomale a male.

> Ja pouzivam rozne Linuxy na testovanie softu, ktory programuje a
> potrebujem ma na test masine co najvacsi pocet druhov linuxov a zatial
> vsetky sa vedia vyspinit na FDD ale FC5 nie.

A preco ich vsetky nezavadzas cez jeden grub? :-)
Ved je to elegantne a nemusis sa babrat s roznymi disketami, ktore maju
uz spomenute nevyhody.

Resp. dalsia moznost je pouzit nejaky virtualizacny nastroj, napr. VMWare
alebo Xen, ktore su momentalne zadarmo a maju vynikajuci vykon (teda podla
toho, na co to potrebujes.

		SAL