[linux] Ubuntu 6.0.6

Roland Turcan - RoTurSoft konf na rotursoft.sk
Pondělí Červen 19 23:06:12 CEST 2006

Peter Chabada wrote:

> Tiez by som povedal, ze problemom je Kylix. Kylix je uz dost zastarany a
> dalej neudrziavany! Preto by som si v nom netrufol robit moderny
> program. Program vytvoreny v Kylixe sa bude vzpierat v mnohych dnesnych
> distribuciach. Pouzivajte Kylix len v pripade, ze chcete problemy. Ak by
> ste mali k danemu programu poskytovat podporu, tak sa zachvilu zblaznite
> alebo od vas utecu zakaznici.

No vsetci vieme, ze problem je v Kylixe, lebo je uz od roku 2002 mrtvy.
Borland by mohol uvolnit zdrojaky k nemu, tak ako to spravil napriklad s
Firebirdom a ujali sa ho ludia, ktory ho tahaju dopredu. Mimochodom,
Kylix uz nie je mozne prevadzkovat na kerneli =>2.6.11, ...

Problem je ale v tom, ze nas projekt ma nieco do 600.tis riadkov kodu,
ktory nie je mozne len tak lahko preportovat na nieco ine. Samozrejme
zvazujeme prehod na FreePascal/Lazarus, ale zatial je ta cesta este
stale trnista.

> Ale k problemu so znakovou strankou. Dnes uz hadam vsetky distribucie
> pouzivaju UTF-8, pouzivajte ho aj vy. Ak vsak z nejakeho dovodu
> potrebujete pouzivat ine kodovanie, mozete. V Ubuntu/Debiane
> vygenerujete prislusne locales pomocou "sudo dpkg-reconfigure locales".
> Samozrejme stale budete pouzivat povodne locales. Nove locales si moze
> pouzivatel vybrat pri prihlaseni (v gdm ako vyber jazyka) alebo svojim
> vlastnym nastavenim (upravou premenych LANG...).

sudo dpkg-reconfigure locales sa uz inak sprava v 6.0.6, t.j. musis na
to ist inak.

Tuto fintu mi poradili z Ubuntu mailing listu:

sudo locale-gen de_DE

a po spusteni program uz zobrazuje spravne.

S pozdravom

TRoland.