[linux] Orange 3G/EDGE PC card

Milan Plzik emempi na gmail.com
Pátek Červen 30 20:06:29 CEST 2006

On Pi, 2006-06-30 at 19:41 +0200, Jan Ostrochovsky wrote:
> Ahojte,
>
> prosim, poskytol by mi dakto svoju rozchodenu konfiguraciu PC karty s
> modemom od Orange (Mobile Office Card) a tipy na jej instalaciu? Jedna
> sa o typ Option Globetrotter 3G/EDGE. S rozbehanim Bluetooth+GPRS/EDGE
> cez mobil a Bluetooth USB adapter som problem nemaval, ale tu sa mi
> nedari.

  Bohuzial nemam pristup k takemuto spojeniu, takze konfiguraciu
poskytnut neviem.

> Zacal som tu: http://www.pharscape.org/content/view/28/#_Toc83808168
> googlil som aj inde, ale nedari sa mi previazat subor v /dev/ s tym
> modemom.
>
> satelit:/proc/bus/usb # pppd call orange
> Failed to open /dev/ttyUSB0: No such device

  Toto je zariadenie, ktore vytvara (pokial viem) iba USB subsystem pre
zariadenia, ktore sa vedia spravat ako seriovy port. Ine zariadenia budu
ale asi registrovat nieco ine.

> satelit:/proc/bus/usb # pppd call orange
> pppd: In file /etc/ppp/peers/orange: unrecognized option
> '/dev/bus/usb/001'

  Takisto sa jedna o USB specificku vec... .

> [...]
> FUNCID=255
> satelit:/proc/bus/usb # pccardctl status
> Socket 0:
>   no card
> Socket 1:
>   3.3V 32-bit PC Card
> satelit:/proc/bus/usb # lsusb
> Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
> satelit:/proc/bus/usb # pccardctl ident
> Socket 0:
>   no product info available
> Socket 1:
>   no product info available
>
> Pravdepodobne tu kartu nechce spravne zdetekovat (?).

  Ano, pre istotu by som este skusil vystup z lspci, ale uz z cardctl je
jasne, ze je niekde chyba, pretoze karta nie je korektne identifikovana.
Na zaciatok asi iba zbezna kontrola, ci bez cardmgr alebo iny daemon,
ktory ma na starosti PCMCIA/Cardbus zbernicu. Ak nie je, treba
doinstalovat tusim pcmcia-cs, alebo podobny balik.

  Dalej by som pozrel dmesg, niekedy tam pri chybe s PCMCIA/Cardbus byva
nejaka sprava - nie vzdy pomoze, ale aspon nieco. Takisto sa oplati
vyskusat, ako sa bude notebook spravat po pouziti nejakej inej karty.

  Nasiel som narychlo navod
http://www.timberwolf.ukfsn.org/debian-orange-3g.html . Vyzera, ze karta
poskytuje klasicky seriovy port, takze co sa tyka konfiguracie, ked bude
karta identifikovana na nahrany ovladac, staci zmenit /dev/ttyUSB0
na /dev/ttySnieco alebo /dev/tts/nieco.

> Vopred dakujem.

  Nie je zac, dufam, ze som aspon trosku pomohol.

> ostry

	Milan Plzik