[linux] OT: ADSL FTP problem

Pavol Lajciak Pavol.Lajciak na fedu.ku.sk
Čtvrtek Březen 2 19:50:28 CET 2006

> Neviem isto, ci mas ten isty problem ale aj nam sa podobne spravalo FTP na
> DSL linke (router je Microcom ADSL DeskPorte).
>
> "Vyriesili" sme to tak, ze DSL router sme dali do bridge modu (cize
> neroutuje) a na DSL sa napajame priamo z linuxoveho pocitaca, ktory sluzi
> ako router. Vyriesit tuto chybu priamo na DSL routeri sa nam nepodarilo a
> nevedel nam poradit ani provider.
>
> Problem je v tom, ze ked sa cez vytvorene TCP spojenie neposielaju dlhsiu
> dobu (par minut) ziadne data, potom toto spojenie prestane fungovat. Cize
> [...]

Myslim, ze to je prave to, co popisujes. Ja som viac uzivatel ako
sietar. Ale chlapik u ktoreho mam hosting povedal, ze server odpovie.
Ak ide riadiaca konekcia ftp cez iny kanal, ak som to spravne pochopil,
tak prave ta padne, alebo ju odsekne fw modemu/routra. To neviem zistit.
Ale vravim, ze po vypnuti fw islo.
Lebo subor sa prenesie, len uz odpoved nedostanem
a potom "to" zamrzne. Subor sa prenesie cely. Mozno je to stav, ktory
popisujes. Modem resp. router nema log, resp. nie taky ako linux.
Ja ho mam doma a prevadzkovat dalsi stroj sa mi kvoli tomu neoplati.

Kolega to riesil, volal na telecom, povedali mu, ze ma nieco
nastavit a on to nastavil a islo to v pohode, myslim, ze aj s fw, lenze
to bolo uz davno a on si nepamata co zapol/vypol. Mne pomaha, vypnutie
funkcie fw na modeme/routi ako som uz pisal.

PS: Znova som vypol bridge a zapol DNS proxy. Uvidim, ked budem daco
prenasat cez ftp, ked vypnem fw, ci to pojde bez problemov. Prip. dam
vediet. Od mojho poskytovatela hostingu mi pisali, ze ich to zaujima,
lebo im to referuje viac ludi, kt. pouzivaju aDSL.

--
S uctou
Pavol Lajciak

Pedagogicka fakulta
Katolicka Univerzita
Katedra informatiky
Namestie Andreja Hlinku 56
034 01 Ruzomberok
tel: +421 44 4320 961 kl. 333
Pavol (dot) Lajciak (at) fedu (dot) ku (dot) sk
http://pf.ku.sk/lajciak/