[linux] dhcpd a pocet leasov

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Úterý Březen 14 17:46:26 CET 2006

Pozdravujem,

ako sa da v pripade dhcpd co najefektivnejsie zistit pocet aktualne
leasnutych adries? Mna zatial napadlo napr. toto:

cat /var/lib/dhcp/dhcpd.leases | grep lease | grep -v "158.195.15" |
grep -v "158.195.14"  | uniq | wc

(tie posledne 2 grepy su tam kvoli odfiltrovaniu subnetov, ktore ma
nezaujimaju, kedze DHCP server sluzi pre viacere.... ked dam 'sort'
namiesto 'wc', tak mi to ukaze aj ich vypis)

toto vsak nepovazujem za dostatocne exaktne, uz len preto, ze to chyti
aj take zaznamy, ktore maju 'binding state free'

urcite by nebol problem urobit este zlozitejsi skript, pripadne v perle,
avsak nie som si isty, ci vychytam vsetky pripady - a naco sa zabavat,
ak nieco take uz existuje...

vopred dakujem

ostry