[linux] lvm snapshot zamrzne pri vytvarani

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Březen 23 14:28:07 CET 2006

Ahojte,

   chcel som spravit lvm snapshot na linux 2.6.15.2 masine.

   Vystup z ps aux toho prikazu je nasledovny:

root     30597  0.0  2.7 14256 14256 pts/0   D<L+ 13:26   0:00 lvcreate
-L 150M -s -n backup_23032006 /dev/raidvg/var

   Ako som to spustil, lvcreate stoji a neda sa breaknut, strace nic
   nehovori.

   Moja otazka je, za akych okolnosti a preco moze toto nastat.

   Nemalo by to byt dolezite, ale pod /dev/raidvg/var mam xfs a pred
   lvcreate som dal xfs_freeze -f /var. Potom som dal aj unfreeze, nic
   sa nerozbehlo. Physical volume je softverovy riad. Ten LV var ma 1GB.

   Otazka teda znie preco to robi a ci je ina cesta z toho ako reboot
   (je to produkcna masina, zatial beha v pohode, ked ma unfreeznuty
   fs).

    Juraj.