Re Re: [linux] Linux Tag 2006:Velke Linux-ove Slovensko OpenOffice v slovenskych skolach

Peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Sobota Květen 6 09:21:51 CEST 2006

peto  wrote / napísal(a):
> co vy na to?

>Spomen v ktorejkolvek skole linux, a si odpisany.

neviem ake skoly myslis ale EU BA m,a a FEI STU bude mat Linux only ucebnu a v
roku 1995 sme mali jediny pristup na INET cez Digitalacky Ultrix, potom sme
mali Net/Open a  Free BSD-cko, Solaris a odtial je len krok k GNU/Linux

>Predstav si to kvantum
>ucitelov, co sa horko-tazko
>naucili kliknut na ikonu Wordu, ze by teraz mali zmenit navyky.

Cuduj sa svete, ale tu by prave mohli pomoct mladi katolicky knazi ako je
Peter Santavy(http://www.santavy.info,http://www.santavy.sk), farar farnosti
na Teplickej ulici v BA (URL farnosti je http://www.teplicka.org)

niektore z aktivit tohto Cisco experta a absolventa FEI
Prehlásenie  	Pouzívam legálny software -> pouzívam slobodný software
OpenSource - zadarmo a legálne

 Open-source alternatíva, Prednesené na IT seminári KBS (Konferencie biskupov
Slovenska, cim oboznami vedenie slovenskych katolikov s OSS), pricom
katolicka cirkev ma aj IT kurzy, teda aspon v mestach... A ano katolikmi su z
ucitelov prevazne ucitelia prirodpisu a ti obcas ucia aj IT. A to nehovorim o
tom, ze TOP3 Linux friendly hardware vendors 2005 podla  Linuxmagazine su
vyhradnymi dodavatelmi IT pre Vatikan.

>Ziaci by
>aj mozno chceli.

Ziaci nechcu. Sam to ucim na FEI, a akosi studaci zacinaju Unixom prist
na chut tak po 10 z 12 tyzdnov semestra. dovtedy tvrdia, zi si Linuxom
"zahumusia PC" nakoniec, ale prejdu na dual boot z vlastnej vole po skuske
z predmetu...

>Dolezitejsie je podla mna
>vobec na skolach dokazat niekde na hodine aspon spomenut nieco o
>slobodnom softveri.

Podla mna zmienka nestaci, treba predviest nejaku BFU distro ako
SuSE/MDK/(k)Ubuntu/Fedora, len ich neodradit Slack-om ci Gentoo...

Napr. ludi z It oddelenia  Ministerstva spravodlivosti nadchlo ako nejaka BFU
distro chodi, a to mam priamo od toho cloveka, co ho to nadchlo..

Peto