[linux] Zmena mailing listu?

Středa Květen 10 18:25:27 CEST 2006

On 10.05.06 17:49, Peter Trsko - dogmaT wrote:
> [...]
>     a host is multi-homed, (more than one IP address) make sure that all
>     IP addresses have a corresponding PTR record (not just the first
>     one). Failure to have matching PTR and A records can cause loss of
>     Internet services similar to not being registered in the DNS at all.
>     Also, PTR records must point back to a valid A record, not a alias
>     defined by a CNAME. It is highly recommended that you use some
>     software which automates this checking, or generate your DNS data
>     from a database which automatically creates consistent data.

Toto je mapping IP -> hostname -> IP. Ja som hovoril o opacnom mappingu
(host -> IP -> host), teda o tom, aby na kazdu IP ukazoval len jeden A
zaznam, a ten je: 1. iba odporucany, 2. nie vzdy dodrzatelny, 3. niekedy
problematicky (ako napriklad teraz).

Viete niekto, ktore RFC odporuca aby na kazdu IP ukazoval len jeden A
zaznam?

>   Skor sa mi zda, ze by pomohlo dat MX zaznam:
>
>     hnedy.sklug.sk.      IN      MX      hnedy.sklug.sk.
>
>   Nie som v tejto oblasti expert, ale predpokladam, ze ked hlada MTA MX
>   zaznam, tak sa mu nepaci, ze najde len alias.

Takyto zaznam by neriesil nic. konverzia lists.linux.sk -> hnedy.sklug.sk by
prebiehala aj tak, na zaklade CNAME, ako urcili RFC 821 a 1123.

RFC 2821 sice updatuje obe tieto RFC a o dotycnej konverzii sa nezmienuje,
co vsak znamena ze nie je iste, ci sa ma alebo nema robit. preto to niektore
MTA robia aj nadalej.

MX zaznam pre host na seba sameho je odporucany v bode 2.5. toho isteho RFC
(1912) ale uplne z ineho dovodu - MTA sa pri hladani najprv pyta na MX
zaznam(y), a az ked ziaden nenajde, hlada A zaznam. Co znamena jeden DNS
lookup navyse. NA funkcnosti to nic nemeni, s vynimkou MTA exim4, ktory
AFAIK NEAKCEPTUJE A zaznamy - ak MX neexistuje, postu odmietne.
Toto bolo podla mojich informacii planovane ako dalsi krok po zavedeny MX,
ale nebolo to realizovane.

No a uplne nakoniec: zmena lists.linux.sk na hnedy.sklug.sk az tak nevadi,
pokial niekto nepouziva:
1. filtrovanie na zaklade To:/Cc: (co by nemal ale cojaviem co niektore
MDA/MUA dokazu/nedokazu)
2. starsie verzie MUTTu s podporou mailing listou, ale bez podpory List-Id:
(co by znamenalo ze by nevedel pouzit funkciu list-reply)

"They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
"That's nothing. If you play it forward it will install Windows."