[linux] Stahovanie posty z domenoveho kosa u ST

Čtvrtek Květen 11 09:25:32 CEST 2006

On 10.05.06 18:58, variny na radiolan.sk wrote:
> Dakujem ti za tip, je to tam. Ale stale to neriesi situaciu ked niekto pri
> odosielani cez SMTP uvedie za sebou dvoch alebo viacerych prijemcov v
> nasej domene pomocou opakovaneho prikazu RCPT TO: . Vtedy totiz sa mail v
> domenovom kosi objavi iba raz a v Original-recipient: je iba jedna z tych
> adries. Napriklad webmaily zoznamu a nextry to takto robia. Nemavas potom
> take problemy ze ked niekto posle mail viacerym uzivatelom do vasej
> domeny, ze to dojde iba jednemu z nich?

Znova opakujem, posielanie mailu viacerym prijemcom tak, ze uvedies
viackrat "rcpt to:" je uplne standardne a logicke riesenie, setriace cas aj
linku (a tiez SMTP mailbox vasej firmy u providera).

Vies si predstavit, ze by si posielal 10MB mail 10 ludom a musel by si ho
tlacit desatkrat cez linku? Pri diale by to bol otras, pri aDSL by to nebolo
ovela lepsie (nakolko adsl je asymetrcke, tgeda smerom hore mas casto ovela
menej ako dolu, teda len niekolkonasobok dialu), nehovoriac o cene (pri
dialupe minuty, pri aDSL megabajty).

Ked by niekto zvonka poslal do firmy desiatim ludom 10MB mail a bolo by ho
treba tahat 10krat, vysiel by si narovnako.

Pomerne nedavno (minuly rok) som videl v konferenciach ludi napr. z Afriky
nadavat na qmail, ktory sice prijme jednu postu pre desat prijemcov ale
rozbali ju a posiela desat post pre jedneho prijemcu. DJB (autor qmailu) sa
na to vybodol s tym, ze si maju kupit rychlejsie pripojenie, ale to niekedy
este stale nejde.

Skratka a jednoducho, agent ktory z kosov taha postu a triedi ju prijemcom,
musi ratat s tym, ze jeden mail tam bude pre viac prijemcov. Alebo si najdi
ineho agenta...

99 percent of lawyers give the rest a bad name.