[linux] Stahovanie posty z domenoveho kosa u ST

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Květen 11 11:42:02 CEST 2006

Ahoj,

> smtp server by som na dynamickej IP neriesil.aj ked to bude osetrene
> cez dynamic dns, bude ta IP z rozsahu dynamickych a tym padom uz ma
> negativne body v suvislosti s anti-spam politikou.
>
> cize riesenie je staticka IP na dsl-ku + backup MX

body sa ale riesia opacnym smerom (teda ked sa maily z tohto servera
posielaju von), nie ked nan chodia. A samozrejme na posielanie posty
smerom von nevidim problem nastavit smtp server providera ako relay.

Ale nemyslim si, ze riesenie cez dyndns je vhodne. Aj pocas tych 5
minut, kym sa to updatne a zmeni moze nastat chvila, ze sa zmeni ipcka,
na povodnu sa pripoji iny dsl zakaznik a smtp server tam zacne posielat
mail, ktory sa v lepsom pripade vrati s hlaskou user unknown (co je
velmi zle) a v horsom pripade dostane do nejakeho domenoveho kosa uplne
ineho subjektu.

Este raz opakujem, staticka ip adresa stoji 50-200 korun. Bavime sa o
sprostostiach :).

    J.