[linux] Propagacia Linuxu

Ondrej Ivanič ondrej na kmit.sk
Neděle Květen 14 19:54:27 CEST 2006

Ahoj

> Myslim si ze ludia ktorim sa hlasenie o nelegalnosti ich systemu objavi v
> pocitaci mozu byt pravom nervozni a preto aj viac nachylni k tomu aby
> napriklad skusili Linux (ak o nom budu vediet).
>
> Uvedomujem si ze aj to ze takato propagacia moze mat aj negativne
> stranky a ze Linux sa da propagovat aj nezavisle od tejto kampane a tiez
> ze asi hlavnym problemom akejkolvek Linuxovej reklamy su $$$ a sponzori...

V prvom rade im treba dostatočne jasne vysvetliť, že Linux im nevyrieši
  všetky problémy ktoré teraz majú s MS Windows. Pribudne im kopa nových
a diametrálne odlišných problémov.

Na distre ani tak veľmi nezáleží, každá moderná _desktop-ová_
distribúcia zvládne presne to čo BFU potrebuje. Keď potrebuje niečo
naviac je rozumné nainštalovať niektorú z komerčných verzií Wine.

Skôr ako rozdávanie jednej distribúcie na CD by som uvažoval o jednom
live DVD kde bude súčasne viac live distribúcií [1]. Veď nech si BFU
vyberie. Skript bohužiaľ podporuje len exotické distribúcie - chýba tam
klasika ako napr. Fedora, Ubuntu, Suse, ... Asi sú to už veľké molochy
aby sa zmestili na jedno DVD. Takéto DVD by bola celkom pekná príloha
niektorého z IT časopisov, napr. PC Revue.

[1] http://www.linux.com/article.pl?sid=06/03/16/1724219

--
Ondrej Ivanič
(ondrej na kmit.sk)